Eindelijk aan de studie! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Karlijn Veldkamp - WaarBenJij.nu Eindelijk aan de studie! - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Karlijn Veldkamp - WaarBenJij.nu

Eindelijk aan de studie!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

06 Mei 2010 | Kameroen, Buéa

Buéa – Kameroen, 6 mei 2010

Hallootjes!

Daar is ze weer vanuit het warme en plakkerige Kameroen. De tijd vliegt hier letterlijk voorbij want over 6 weken sta ik alweer met beide beentjes in Nederland. Het heeft hier de laatste week wel veel geregend, maar dat schijnt normaal te zijn voor deze tijd van het jaar, het regenseizoen komt er ook langzaam aan! Verder gaat het hier allemaal z’n gangetje, gisteren hadden we zowaar weer even internet in ons eigen huisje, maar uiteraard wel met een heel slecht signaal en het was ook maar voor korte duur…Maar goed, het begin is er ;-) Ik heb van de week trouwens ook de foto’s bij het vorige verhaal gepost, en het is een hele berg geworden dus veel kijkplezier!

Het goede nieuws van deze week is toch wel dat er eindelijk een begin is gemaakt met het renovatie project, toen ik dinsdag op school was, werd er zowaar echt gewerkt! Afgelopen week dan ook het een en ander aan spullen besteld, en de levering daarvan is ook al begonnen. Ben wel echt heel benieuwd naar alle resultaten. Verder ook goed nieuws voor de mensen die geïnteresseerd zijn in mijn studievoortgang :P Mijn scriptie heeft een vliegende start gemaakt en ik hoop eigenlijk dat ik hem voor zondag af kan maken zodat ik volgende week nog de tijd heb alles heel grondig door te lezen etc. (de deadline is 17 mei) Uiteraard is studeren niet mijn favoriete bezigheid hier, maar het hoort erbij zullen we maar zeggen. Vanmiddag weer schoolfarm les op de planning, en zelfs te schoolfarm begint ergens op te lijken. We hebben nu maïs, tomaten en een hucaberry (weet niet wat dat in het Nederlands is) geplant, en door de regen van afgelopen week groeit alles als kool. Klas 6(groep 8), waarmee ik dus 2 keer in de week de tuin inga, wordt ook wel een beetje mijn klasje. Ze zijn nu heel druk met de voorbereidingen voor de examens die ze eind mei hebben, want als het goed is gaan ze dit jaar met diploma van school. Zo af en toe zit ik dan ook bij hun in de les en probeer ik vooral de kinderen, die iets meer moeite hebben om mee te komen, te motiveren en wat zelfvertrouwen te geven voor hun examens.

Vorige week donderdag met Johan, Natasja, Maelle en Mr Orock naar Douala gegaan, omdat we eigenlijk schilderspullen voor mijn project zouden gaan kopen (Johan en Natasja doen een opleiding tot docent schilderen). We zouden bijtijds vertrekken, maar zoals alles in Kameroen gingen we na heel veel wachten pas superlaat weg. Helaas belanden we ook nog in de ergste file ooit en dus waren de winkels al dicht toen we eindelijk in Douala waren, helaas pindakaas! We moesten meteen door naar het vliegveld omdat Henk (een docent van Johan en Natasja) en Willem (iemand van UAC Nederland) voor een ruime week in Kameroen zijn. De volgende dag was het uiteraard ook in Kameroen koninginnendag en omdat we nu toch wel een aardig groepjes Hollanders hadden verzameld, zijn overdag de nodige voorbereidingen getroffen (uren de markt op, opzoek naar oranje kleding) om ’s avonds een oer-Hollandse Koninginnedag te vieren. Het spijkerpoepen en koekhappen viel erg in de smaak bij de ‘buitenlanders’ en al met al was het een geslaagd avondje. We zijn ook nog uit eten geweest omdat het voor Susy (de Spaanse vrouw) alweer de laatste avond in Kameroen was. Zaterdag met een hele groep naar het strand geweest om daar even heerlijk te genieten van de felste zon ooit, en ’s avonds een drankje gedaan met David & Nikki + haar ouders, omdat we David niet meer zouden zien (hij vliegt ook eind van deze week terug) Op zondagavond met de hele groep uit eten geweest als afscheid voor Simone, die dinsdag is vertrokken. Op maandagavond nog een keer een bescheiden afscheidsavondje gehouden en dinsdag aan het eind van de middag vertrokken Simone en Marleen (als gezelschap) naar het vliegveld. Omdat Marleen in de ‘wooden cage’ sliep (het houten hok in de woonkamer die als slaapkamer fungeert) hebben we terwijl ze weg was even ingebroken in haar kamer en al haar spulletjes naar Simone d’r oude kamer verhuisd. Gelukkig was Marleen aangenaam verrast! Gisteren ben ik dus keihard aan de studie gegaan en ik moet zeggen dat nu het begin er is, ik het allemaal weer iets positiever inzie ;-)

Ik probeer alles zo snel mogelijk af te hebben zodat ik de laatste paar weken ook nog wat tripjes kan maken…:D Want of ik hier ooit nog terugkom, dat weet ik nog niet hoor! (hooguit voor een korte vakantie ofzo) maar…zeg nooit nooit ;-)

Liefs Karlijn

  • 06 Mei 2010 - 11:18

    Linda:

    Wow gaat snel allemaal zeg!! Succes met je studie!

  • 06 Mei 2010 - 11:42

    Marion:

    Tijdens het skypen, toen de verbinding weer even weg viel, heb ik je verhaal gelezen en de eerste foto's bekeken. Grappig dat jij nu moest stoppen om naar school te gaan en ik vandaag alle tijd van de wereld heb! Veel succes met de schooltuin vanmiddag. Op de foto ziet ie er zeer professioneel uit. Hoop dat de kinderen er veel van zullen leren en er ook veel plezdier aan beleven.
    Groeten en liefs vanuit Ossendrecht Marion

  • 06 Mei 2010 - 12:57

    Lenny:

    Wel rot zeker al die afscheidsparties? En dan ook nog Koninginnnedag vieren...Het houdt ook niet!
    Wel lekker als die scriptie ook echt af is straks.
    Hier alles OK.
    Groeten, lenny

  • 06 Mei 2010 - 19:28

    Micaela:

    Zo heerlijk om te lezen... echt alles op zijn Karlijns :-) en dan bedoel ik natuurlijk je scirptie in 10 dagen schrijven, gekkerd! Ik mis je!

    (Zit nu 1000km dichterbij je ;-) in z-frankrijk, zal morgen een rondje voor skiën!)

  • 06 Mei 2010 - 19:33

    Fleur:

    Hoi Karlijn,
    nog steeds lees ik elke keer met veel bewondering je geweldige verhalen ik doe je dit echt niet na! veel plezier nog daar met al je feestjes in Nederland mis je echt niet veel ;)
    me ouders zijn van de week nog even langs opa en oma geweest gaat alweer een stukje beter met oma!
    heel veel succes met je scriptie.

    xx fleur

  • 06 Mei 2010 - 20:32

    Zus:

    Gek he dat die scriptie niet opschiet.. Je bent alleen maar aan het feesten daar! Haha! Geniet ervan zusje, hier valt idd niet al te veel te beleven momenteel.. Tot snel! Kus

  • 06 Mei 2010 - 20:46

    Anneke:

    De tuin ziet er goed uit, nu maar hopen dat alles smaakt. Gelukkig heb je naast je scriptie ook nog tijd voor allerhande feestjes. De foto's verschillen niet zoveel met Koninginnedag hier. Succes daar weer met alle leuke, spannende en gezellige dingen die op je pad komen. Hier alles oke. Liefs anneke

  • 06 Mei 2010 - 22:24

    René:

    Alweer een leuk verhaaltje. Succes metje scriptie.
    X Papa

  • 07 Mei 2010 - 12:48

    Ingrid:

    Leuk dat het renovatieproject nu echt van start is gegaan, ben benieuwd hoever het komt in de tijd dat je daar nog bent. De tuin ziet er ook al veelbelovend uit, nu alleen je scriptie nog....toch? Heel veel succes ermee, dan kun je daarna tenminste weer leuke dingen gaan doen! Liefs Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 23 Feb. 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 100492

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Kameroen - Roots4Kids

02 September 2010 - 02 Maart 2011

European Volunteer Service - Scouting Zweden

02 Februari 2010 - 18 Juni 2010

Kameroen - United Action for Children

01 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: