Weer thuis en afgestudeerd! - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Karlijn Veldkamp - WaarBenJij.nu Weer thuis en afgestudeerd! - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Karlijn Veldkamp - WaarBenJij.nu

Weer thuis en afgestudeerd!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

03 Juli 2010 | Nederland, Zuidland

Zuidland – Nederland, 3 juli 2010

Hoihoi!

Daar ben ik weer, waarschijnlijk voor mijn laatste blog (van deze reis), met hopelijk nog meer reizen en dus verhalen in het verschiet ;-) Deze keer helaas niet vanuit Kameroen, maar vanuit het vandaag weer lekker regenachtige Holland! Het Holland dat door is naar de halve finale van het WK, en het Holland dat helaas Kameroen heeft uitgeschakeld in de laatste poule-wedstrijd. Maar ook het Nederland van de vele fietsen, van de mensen die geen geduld meer hebben, het Nederland dat zich slecht kan beheersen na een biertje teveel, maar vooral het Nederland waar iedereen zich ongelooflijk druk kan maken om helemaal niets…als je maar kan klagen, dan leef je toch?

En dat na een toptijd in het Kameroen, het Kameroen waar mensen nog tijd maken om elkaar te helpen, het Kameroen waar voetbal het bewijs is dat er een uitweg is uit een armoedig leven (net als Obama) en dat je dus alles kan bereiken maar het niet vanzelf gaat, het Kameroen waar mensen sorry zeggen als je voorbij loopt en iets zwaars moet tillen, om te laten weten dat ze met je meevoelen, het Kameroen waar je voor 2 Euro de hele avond buiten op het terras kan zitten met wat te eten en te drinken, het Kameroen met de geweldige ongerepte natuur, het Kameroen waar je nog met 8 mensen in een auto kan rijden (brandstofbesparing? :P) en het Kameroen van de muziek en dus ook het dansen, op straat, in de huiskamer, op school en eigenlijk overal. Maar boven alles, het Kameroen waar ik mij buiten heel erg wit ;-) ook wel heel erg thuis voelde, en dat maakt de omschakeling toch wel lastig. Dus bij deze vast mijn excuses voor iedereen die de komende tijd soms mijn ‘buien’ te verduren krijgt (pap, mam, deze is vooral voor jullie :P) ik mis Kameroen, de mensen, de natuur, de kinderen echt enorm, maar ik ben daardoor zeker in voor iets leuks, gezelligs enz. in Nederland, want mijn welverdiende vakantie duurt me nu alweer te lang ;-) Jaja, voor de oplettende lezer, ik zei vakantie, want ik ben sinds afgelopen woensdag officieel afgestudeerd! Het diploma moet nog komen (10 juli is de uitreiking) maar de rest is allemaal rond, of beter gezegd, afgerond…met een dikke 8 nog ook! En nu, vragen veel mensen mij dan …een goede vraag want ik weet het zelf ook nog niet zo. Eerst maar eens kijken welke opties er zijn en dan een weloverwogen keuze maken, en voor sommige zal het een grote verrassing zijn dat doorstuderen toch ook wel hoog op mijn lijstje staat ;-) Maar goed, we zien wel en we komen er wel, toch?! Want waar een wil is…is echt een weg, en is die weg er niet, dan moet je hem creëren!

Nou, dit was hem dan toch echt, mijn laatste verhaal van deze geweldige reis, deze onvergetelijke ervaring die ik voor geen goud (en geen malaria) had willen missen. Bedankt voor het lezen van mijn verhalen, bedankt voor alle lieve berichtjes/mailtjes/smsjes/brieven enz., al jullie reacties waren soms een hart onder de riem, vol bewondering die mij lieten stralen, soms goede adviezen die ik al dan niet heb opgevolgd, maar vaak gewoon een leuke update of een lieve groet vanuit het misschien wel kleine, maar toch ook charmante Nederland (of Australië natuurlijk). Ik mis Kameroen, en jullie zullen mijn verhalen ook vast wel een beetje missen toch?!

Wie weet tot snel!

Heel veel liefs,
Karlijn

  • 03 Juli 2010 - 20:24

    Carlo:

    Hey Karlijn,

    Gefeliciteerd met je afstuderen! Ik heb regelmatig je verslagen gelezen. Volgens mij was jouw reis echt een geweldige ervaring. In ieder geval veel succes met je 'omschakeling' en we spreken elkaar wel weer een keer.

    Groet,
    Carlo

  • 04 Juli 2010 - 18:32

    Eva:

    Ik ga zeker je verhalen missen. Denk nog maar is goed na wat je wilt gaan doen. het komt wel goed schatje:P;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 23 Feb. 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 100377

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Kameroen - Roots4Kids

02 September 2010 - 02 Maart 2011

European Volunteer Service - Scouting Zweden

02 Februari 2010 - 18 Juni 2010

Kameroen - United Action for Children

01 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: