De voorbereidingen zijn in volle gang! - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Karlijn Veldkamp - WaarBenJij.nu De voorbereidingen zijn in volle gang! - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van Karlijn Veldkamp - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen zijn in volle gang!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

20 Juli 2016 | Nederland, Maassluis

Lieve allemaal,

Het is een tijdje stil geweest op deze pagina, maar daar ben ik weer! En over 2 weekjes staat er een reis naar het prachtige Kameroen gepland. Tijd om jullie weer op de hoogte te brengen van mijn avonturen. Het is namelijk niet zomaar een reis, maar samen met mijn moeder (Marion) en goede vriendin (Natasja) gaan we bijna 3 weken aan de slag bij Roots4Kids (www.roots4kids.nl).

'De stichting Roots 4 Kids biedt kwetsbare en/of weeskinderen in Kameroen lange termijn opvang om hen op deze manier een kans te geven een mooie toekomst op te bouwen. In de acht jaar dat ons huis open is, hebben wij een goede basis voor de kinderen neer weten te zetten. Het is een huis vol warmte en gezelligheid, waar iedereen zijn of haar eigen plekje heeft en van waaruit ze naar school gaan'.

En prachtig mooi (Nederlands) initiatief dus, waar ik toen ik voor het eerst in Kameroen woonde (2010) mee in aanraking ben gekomen. Toen ging ik al graag op mijn vrije dag langs om met de kids huiswerk te maken, een spelletje te doen of gezellig op stap te gaan naar het strand.

Terug in Nederland ben ik contact gebleven met de oprichter, Christel, en heb besloten mij als vrijwilliger aan te sluiten bij het Nederlandse bestuur. Afgelopen jaren hebben we met elkaar gewerkt aan nieuwe manieren om de stichting in Kameroen self-supporting te maken, maar ook hebben we sponsordagen in Nederland georganiseerd en we hebben zelfs meegedaan aan de NRC-charity awards. Kortom, we blijven met elkaar in beweging om het beste voor het huis te realiseren.

Toen het huis in 2013 al 5 jaar open was, ben ik uiteraard met een delegatie mee afgereisd naar Kameroen om daar naast het feest te vieren ook lekker te klussen in en om het huis. Helaas daarvan geen blog, maar ik zal deze keer extra goed mijn best doen om jullie op de hoogte te houden.

Dus voor nu:
De welbekende voorbereidingen van reizen naar Afrika zijn al in volle gang. We hebben de juiste inentingen, het visum is na een beetje gedoe binnen, de DEET ingeslagen enzovoorts enzovoorts.

Én, afgelopen weken hebben we enorm veel spulletjes ontvangen van jullie (lieve vrienden, familie, collega's), om mee te nemen naar het huis. Omdat we door de bomen het bos niet meer zagen hebben we gisteren de koffers voor het huis al ingepakt (je mag 2x 23 kg bagage meenemen per persoon), dus die staan klaar om mee te nemen! Komende weken onze eigen spulletjes inpakken, en we kunnen op pad! Spulletjes kunnen we niet meer meenemen, maar een financiele bijdrage mag natuurlijk altijd nog. Het is nu vakantie en we zullen dus helpen met het klaarstomen van de kids voor het nieuwe schooljaar. En net als in Nederland gaat dat gepaard met schoolspulletjes kopen, en natuurlijk nieuwe schooluniformen.

Het regenseizoen is volop aan de gang in Kameroen, dus wat we precies allemaal gaan doen hangt erg af van de regen. We zijn met onze koffer voor knutselspullen, spelletjes, en bingoprijzen natuurlijk voorbereid op slecht weer, en de nodige klusjes in het huis zullen toch ook moeten gebeuren en we zullen wat mensen moeten spreken van partner-stichtingen en bijvoorbeeld de lokale bestuurders. Maar mocht de zon zich laten zien dan gaan we er natuurlijk ook nog wel even op uit om het prachtige Kameroen te bekijken. Wat hebben we er zin in en uiteraard is het ook wel spannend! Oja, en leuk om te vertellen dat Arno, mijn toch wel favoriete kind 6 jaar geleden, een tijdje niet bij ons heeft gewoond maar nu weer terug is in het huis. Dus hoe leuk is dat om hem weer te zien, hij is ondertussen al 11 jaar :-) En natuurlijk kijk ik er enorm naar uit om alle oude bekenden weer te zien. Het zal samen met Natasja (die ook in 2010 een halfjaar in Kameroen woonde en ik daar heb ontmoet) ook veel herinneringen ophalen zijn. En voor mijn moeder een hele spannende eerste keer buiten Europa op reis (en dat voor iemand die bijna 60 wordt, wat een lef he!).

Dus nu nog vanuit een zeer warm Nederland, maar volgende keer vanuit een waarschijnlijk zeer nat en klam Kameroen,

Tot snel!

Liefs Karlijn

  • 20 Juli 2016 - 21:21

    Mieke Waale:

    Heel veel succes met dit prachtige plan . geniet ook van de reis samen met
    Mam Marjon.
    hart groet mieke (nichtje van je vader)

  • 20 Juli 2016 - 21:45

    Norma Lauffer:

    Leuk goede reis and enjoy norma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 23 Feb. 2009
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 100447

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 20 Augustus 2016

Kameroen - Roots4Kids

02 September 2010 - 02 Maart 2011

European Volunteer Service - Scouting Zweden

02 Februari 2010 - 18 Juni 2010

Kameroen - United Action for Children

01 Maart 2009 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: